Proenza Schouler - Arizona

Fot. Mario Caruso/Unsplash

Tego dnia w sklepie duty free na lotnisku czaiłam się na kilka zapachów Diora, ale ten pojedynczy flakon był wyeksponowany na gondoli i od razu przyciągnął mój wzrok. "Co to za marka? Dlaczego są takie drogie? Jak to pachnie?" W pobliżu nie było innych perfum tej marki. Testowy psik i wiedziałąm, że to może być TO. Nie jedyny i najukochańszy, ale niezwykły - zapach, który znam od dawna - z dzieciństwa albo z późniejszych lat, i który jednocześnie jest bardzo współczesny i ponadczasowy, kwiecisty i cielesny. Naprawdę miałam tylko skojarzeń w jednej chwili! Ze względu na wysoką cenę nie zdecydowałam się wtedy na zakup. Aplikowałam go tylko od czasu do czasu na nadgarstek na lotnisku i za każdym razem pachniał dokładnie tak, jak go pamiętałam. Swój flakon zdobyłam kilka miesięcy później w bardziej przystępnej, niż lotniskowa, cenie i od tej pory używam już Arizony regularnie.


Co to w ogóle jest Proenza Schouler? I jak wymawiać tę nazwę?

Proenza Schouler (czytane "proenca skuler" ) to amerykańska marka modowa założona w 2002 roku. Arizona to ich jak do tej pory jedyne perfumy, powstały w wyniku współpracy marki z koncernem L'Oréal. Twarzą zapachu jest włoska modelka Vittoria Ceretti.



Jak to pachnie?

Sam zapach jest słodki, kwiatowo-słoneczny i ciepły. Obecne w nim nuty solarne są bardzo wyraźne - co to właściwie za nuty? W Arizonie to zapach skóry rozgrzanej słońcem. Połączone z kwiatami, kaktusem i irysem dają wrażenie słodyczy bez cukru. Jednocześnie kiedy próbuję opisać te perfumy, przychodzi mi na myśl angielskie słowo "generic", które można przetłumaczyć jako "ogólne". Są to perfumy uniwersalne, które można postawić na półce i obok Paco Rabanne Olympea (przez ciepło) i Dior Joy (przez słodycz). Spotkałam się ze skojarzeniem z "zapachem perfumerii, w której mieszają się wszystkie inne zapach" i trudno mi się z tym nie zgdzić. Masowe i unikatowe jednocześnie.



Czy polecam Proenza Schouler Arizona?

Tak, zdecydowanie są to perfumy warte testów, są dobrym poprawiaczem nastroju.

Zapach występuje też w kolekcjonerskiej wersji flakonu w pasy - są to dokładnie te same perfumy, na razie Proenza Schouler nie ma innych perfum w ofercie.

Fot. Michael Tuszynski/Unsplash

Film promocyjny zapachu:


Oficjalna grafika promocyjna


Rok wydania: 2018


Komentarze

Popularne posty